Veel gestelde vragen

Wij krijgen deze dagen veel vragen omtrent het COVID-19/Coronavirus, daarom hebben wij een aantal veel gestelde vragen geformuleerd en voorzien van een antwoord.

Gaat mijn geboekte dagtocht door?
Wanneer een dagtocht niet doorgaat door, brengen wij u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte.

Moet ik mijn busreis annuleren?
De busreis hoeft niet direct geannuleerd te worden, neem vooral de bestemming en de periode waarin u reist in ogenschouw. Busvervoer Nederland adviseert ons te beroepen op de algemene voorwaarden, ook in dit soort (uitzonderlijke) gevallen. Wanneer u kiest om uw busreis te annuleren, hanteren wij de normale algemene voorwaarden.

Gaan de busreizen binnen Nederland door?

De busreizen binnen Nederland gaan indien mogelijk gewoon door. Mochten er zich wel veranderingen voordoen op dit gebied, bijvoorbeeld door vervoersbeperkingen, neem dan contact met ons op, wij zoeken met u naar een passende oplossing.

Ik heb een bus gereserveerd, maar door het Coronavirus ontvangt de bestemming geen gasten.
Momenteel kan dit helaas voorkomen. U kunt ervoor kiezen om de busreis te annuleren, maar u kunt er ook voor kiezen om deze te verplaatsen naar een andere datum. Wanneer u voor het eerste kiest, hanteren wij de annuleringsvoorwaarden van Busvervoer Nederland. Bij verplaatsing van de datum van de reis,  wordt een deel van de annuleringskosten in mindering gebracht op de nieuwe busreis.

Gaan de busreizen naar het buitenland door?
Of de busreizen naar het buitenland doorgaan, hangt af van het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Wij verwijzen u graag naar de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen. Mocht uw bestemming een negatief reisadvies hebben, kijken we graag samen met u naar een passende oplossing.

 

Meest gestelde vragen over touringcarverhuur en dagtochten.

1. Wat kost het huren van een touringcar?

De prijs is afhankelijk van een aantal factoren. Wij hebben hiervoor meer gegevens nodig zoals: Wanneer wilt u een touringcar huren? Wat zijn de vertrek- en aankomsttijden? Hoeveel personen gaan er mee? Wat is de reisroute (aantal kilometers)?
Vul het offerteformulier zo nauwkeurig mogelijk in en u ontvangt zo spoedig mogelijk een antwoord.

2. Is er catering aan boord van de touringcar aanwezig?

Wij kunnen zorgdragen voor de catering aan boord van een touringcar. Van koffie/thee tot aan lunchpakketten of luxe hapjes.

3. Mag er in de touringcar gerookt worden?

Nee, in de touringcar geldt een rookverbod net zoals in alle openbare ruimten. Tijdens de stops is het buiten de touringcar uiteraard wel toegestaan.

4. Ben ik verzekerd tijdens een reis?

In de touringcar bent u verzekerd, zodra u uit de bus stapt niet meer. Hiervoor kan een aanvullende verzekering afgesloten worden.

5. Kan Deimantours onze koffiestop, lunchstop of diner verzorgen?

Ja, uiteraard kunnen wij dit voor u verzorgen. Wij hebben goede contacten met verschillende restaurants en locaties, waardoor het bovendien vaak goedkoper is om een koffiestop, lunch of diner door Deimantours te laten arrangeren.

6. Hoe is de zitplaatsregeling voor kinderen van b.v. scholen geregeld?

De voorschriften (wat dus wettelijk is toegestaan) betreffende scholieren op zitplaatsen in touringcars luiden dat in Nederland voor ייn leerling ייn volledige zitplaats beschikbaar dient te zijn; hier wordt door de Inspectie Verkeer en Waterstaat op gecontroleerd.
Deiman tours beschikt over een nieuwe verlengde touringcar met 68 zitplaatsen voorzien van veiligheidsgordels.

7. Beschikt een touringcar over een toilet?

Alle DEIMAN touringcars beschikken over een toilet.

8. Verhuren jullie ook taxibusjes?

Nee. Alleen grotere touringcars. Zie touringcar huren voor een overzicht met de capaciteit hiervan; de kleinste touringcar beschikt over 31 plaatsen